Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Régebben, amikor nem vették körül a gokartokat spoilerek, nagyobb jelentőségük volt az ütközőknek, ezek védték valamelyest a vezetőt és a gokart értékesebb részeit. Azért, hogy inkább ezek sérüljenek, gyengébb, kisebb átmérőjű csövekből készülnek, általában ½ collos csőből vannak. Minden esetben oldható kötéssel vannak a vázhoz rögzítve. Kell egy ütköző előre, mégpedig úgy, hogy a vezető lába ne tudjon túlnyúlni rajta teljesen benyomott pedálok esetén sem. Az oldalsó ütközők olyan kialakításúak legyenek, hogy fel lehessen szerelni rájuk az oldalsó spoilereket. Ezek formája változatos, egyre újabb formák jönnek divatba, ezért csak annyit mondhatok, hogy legyünk kreatívak a felerősítés kitalálásakor.

 

A hátsó ütközők kivételek, mert  általában erősebb anyagból készülnek, nyugodtan csináljuk ¾ collos csőből. Felerősíteni úgy célszerű, hogy a váz hátrafutó csővégeire ráhúzható legyen, és összeszorító csavarral vagy egyéb oldható módon rögzítsük.

 

Kép

 

Kép

 

Hátsó ütköző (rákattintva nagyobb lesz)

 

Míg a váz festett, az ütközőket a klasszikus elvek szerint krómozni szokták. Ha van a közelben krómozó, talán megér egy kérdést, hogy mennyiért krómozná le a kiegészítőket, de számítsunk rá, hogy bődületes összeget mond. Krómozni ugyanis drága dolog, szerencsére horganyozni nem. Ennek a felülete nem lesz ugyan csillogó, inkább matt ezüst színű, de elég jól néz ki így is. Sok múlik a felület előkészítésén, nyilván minél símább, annál csillogóbb.

 

Általában elmondható, hogy amelyik mester krómoz, az horganyoz is. Nekem bevált az ezüstszínüre festés is, konkrétan „Cink világos” nevű Würth-ös festéket használtam, de szerintem bármilyen másfajta festék is jó lehet. Ránézésre ugyanolyan a felület, mintha horganyozva lenne, viszont a festés sérülhet, lekophat, míg a horgany nem, ezért csak szükségmegoldásként használtam.

Kép

Hátsó ütköző a kipufogó-tartóval

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.