Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Költségek

 

A költségeket sokan kérdezik...

Az Építési folyamat menüben végig írtam kékkel, hogy mennyit költöttem az egyes fázisokban. Aki nem akarja végigolvasni, (apropó, aki az olvasást unja, az a reszelést is unni fogja) annak itt nagyjából összefoglalom.

 

067.png

Ez nem én vagyok sajnos, a kép az OCC oldalról származik.

 

 

 

 

 


A költségek széles határok között szórhatnak, attól függően, hogy melyik alkatrészt hol sikerül legyártatni vagy megvásárolni, tudunk-e várni egy jó ajánlatra, vagy sürgősen kell, mennyit vagyunk hajlandóak dolgozni a gépen saját kezüleg, stb. 

A vázat előállítani kb. 20-25 eFt-ba kerül, amennyiben mindent meg kell vásárolni hozzá. (A pontos összegeket leírtam az Építési folyamat menüpontban.)

Versenyzésre alkalmas vázakat sűrűbben hirdetnek használtan, de az egy másik (ár)kategória. Eladó hobby-gokart vázak ritkán tűnnek fel, még ritkább az, amit érdemes megvenni, de ha van, akkor jellemzően 30-40 eFt az ára.

A felnigarnitúra újonnan 50-60 eFt, de használtan ki lehet fogni 20 eFt körül is. Sokan a gumit valami nagy dolognak vagy legalábbis költségesnek gondolják, pedig nem az: lehet, hogy adnak a felnivel, de ha nem, bérgokart pályákon vagy versenyzőktől szerezhetünk levetett gumikat, amik azért még hobbigokartozásra nagyon is jók. Szerintem ennek nincs költsége, ha mégis, csak pár ezer Ft. 

Az ülésre kissé sokallom azt a 16-18 eFt-ot, amit egy újért kérnek, de ha valaki kitartóan keresi, előbb-utóbb talál használtat, mondjuk 6-8 eFt-ért biztosan.

A kifejezetten gokartokra készült fékek irreálisan drágák, de tökéletesen megfelel valami autónak, motornak, robogónak a fékje is. Mármint a főfékhenger és a féknyereg, mert a tárcsát valószínűleg csináltatnunk kell, esetleg a robogóét fel lehet használni. Ezek (főleg az autóalkatrészek) bontóból pár ezer Ft-ért beszerezhetők, legyen 10 eFt.

Szerencsés esetben a hátsó tengelyt is megvehetjük 5-6 eFt körül, nekem legyártatni is hasonló összegbe került. A „bolti” ára 14-20 eFt.

Kellenek bowdenek, csapágyak, gömbcsuklók, egyéb apróságok, esetleg AC-pumpa is. Ezekre simán el lehet költeni 10-15 eFt-ot.

Hogy spoiler lesz-e a gépen, az opcionális, szerintem megéri feltenni, mert összehasonlíthatatlanul profibbnak tűnik így a szerkezet. Az új ára 40-50 eFt, de használtan meg lehet venni akár 5-10 eFt-ért a teljes garnitúrát.

Számítani kell arra, hogy sok esztergálásra lesz szükség – tehát ha valakinek nincs lehetősége ingyen esztergálni, vagy nincs olyan ismerőse, aki köszönömért dolgozik (nekem nincs), nem elhanyagolható összeget fogunk az esztergályos szakinál hagyni. Simán lehet 10-15-20 eFt!

Vasakra, lemezekre, csavarokra is nyugodtan számolhatunk 6-8 eFt-ot.

Ezeket összeadogatva, mondjuk kijön egy 80-90 eFt-os összeg (plusz motor!) Viszont legyünk tudatában annak, hogy emellett még RENGETEG munka és utánajárás kell hozzá. Ennek fényében különösen érdekes elgondolkodni némelyik használt gokart hirdetésen, a Vaterán, a racing-bazáron, stb néha tűnnek fel egész jó gokartok kompletten, 60-80 ezer forintért, akár motorral is. Még ha néhány dolgot át is kell alakítani rajta, hónapokkal hamarabb lesz működőképes gokartunk ilyen módon. Persze, ha valaki az építésben örömet talál, vagy azért épít, mert nem ismer kompromisszumot, akkor pár eFt ide vagy oda nem számít.

Szándékosan nem beszéltem eddig a motorról. A legidegesítőbb kérdések egyike, hogy mennyibe kerül a gokartba egy motor. Ugyanis ez leginkább attól függ, hogy milyen motor. Meg persze, ez is lehet új vagy használt. Illetve, valamiből már csak használt van.

Csak nagyon-nagyon körülbelül:

Szoci motorok közül:

Babetta blokk (csak gyereknek!!!) 10 eFt-ért van, 

Simson 20-25 eFt,

MZ 10-15 eFt,

ETZ 15-30 eFt körül szerezhető be.

"Nyugati" motorok:

Robogó blokkok 50 eFt körül,

Használt 125-ös nyugati blokkok 60-70 eFt-ért vannak.

Aztán még szóba jöhet a Honda GX, használtan 40 eFt, újonnan 120 eFt körül.

 

A 100 köbcentis, kifejezett gokartmotorok alja kb. 80-100 eFt-nál van, a teteje meg… ki tudja. Szerintem 300-400 eFt.

És így tovább, a felső határ (ha a 600-as, 1000-es őrültségekről nem veszünk tudomást) mondjuk a 45 lóerős, 125 köbcentis, 6 sebességes versenymotor, kb 1,2 MFt-ért… Na, ez persze már nem a hobbisták kategóriája.


Összességében 110-130 eFt kell egy használható gokart építéséhez. Ha ez alatt találunk jó formájú, állapotú vázat, működőképes motorral, akkor valószínűleg jobban megéri megvenni, mint ha magunk építenénk. Mármint anyagilag, mert építeni öröm! :)

  

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

:D

(Geller Krisztián, 2011.11.04 19:23)

hello nagyon jo ez az oldal teccik és tanulságos mert sokat segit azoknak akik neki akarnak álni gokartot épiteni:D
enyém is ugy lett épit most perpillanat simson star 50 es turbos van benne nagyon jo :) de egy etz blockot akarok bele venni de sajna nem találok olcson mer 30e-ftk ért mennek :(

papszi01@gmail.com

(Pap Zsolt, 2012.01.07 20:13)

Hello Zoli Kerestelek az e-mail címeden de azt kaptam vissza hogy megszűnt, nem-található. :( Légyszi írj nekem az e-mail címemre. A tanácsod szeretném kérni. Szeretnék egy
benzin motoros rollert de sajna ha készen veszem akkor méregdrága,
nekem erre most olyan 30-35e ft-om lenne. A kérdés az milyen motort
lehetne beleépíteni a mi nem nagy és azért megy is nem purcan ki
hamar. Esetleg egy ilyen legyártása nem fog meg téged?
Üdv Papszi

Roller

(ZYLO, 2012.01.08 20:52)

Nem szűnt meg, írtam neked.

Nemtudom

(Unyi Benjámin, 2016.10.06 08:13)

Csövi hát én azt szeretném kérdezni hogy
Most olyan 120.000Ft ig melyik a legjobb inkább a legstrapa bíróbb motor de így is meglesz oldva a védelme csak szeretnék építeni egy terep gokartot ami elég fasza lesz nem olyan mint az átlagos

Motor

(ZYLO, 2016.10.31 07:59)

A legstrapabíróbb az a négyütemű Honda GX sorozat.

Babbetta Gyujtás

(Balu, 2012.10.17 18:08)

Tudna valaki segiteni rajzzal vagy vmivel, hogy tudok etz-re babetta gyújtást szerelni?

Re: Babbetta Gyujtás

(ZYLO, 2012.10.23 00:24)

???
Azt hittem, elég sok kép és jó leírás + kapcsolási rajz van a "Motor" menüpontban, meg a kommentjei között. Van egy kép a közdarabról is a "Részletek, egyebek" galériában. Mi kell még?

segítség

(fuli, 2014.08.20 10:35)

Egy gokárt váznak a tervrajzát valaki?

Segítség:)

(Ali, 2013.04.07 19:45)

Megtudná mondani valaki, hogy a Pannónia motor milyen lenne egy kokartba? Néztem a tervrajzokat és mintha olyat láttam volna rajta. Szerintem az sem egy rosz motor és jó áron kapható, ettől lenne a gép olyan retrós :) Engem is pont ez idegesít hogy milyen motor legyen a gépben, mert nem szeretnék nagy költségeket, viszont csak otthoni utcai gokartozásra kell a gép.

Re: Segítség:)

(ZYLO, 2013.05.05 08:06)

Szerintem válassz ÚJABB és könnyebb blokkot. A Pannóniát közel 40 éve nem gyártják. Azt gyanítom, hogy az alkatrészellátása nem tökéletes...

Nehéz is, meg ha kéthengeres, dupla szívás a gyújtás, a kipufogó.

Miskolc

(gaben, 2012.04.18 20:22)

Hello!
Érdeklődni szeretnék 1-2 dolog iránt amiben remélem tudsz nekem segíteni...
Azért nem írom itt le a kérdéseimet mert konkrétan nem teljesen ilyen célra szeretnék építeni gépet viszont rengeteg infóra van szükségem a témával kapcsolatban... Ha meg tudnál nekem adni egy elérhetőséget vagy valamilyen címet ahol tudnánk kommunikálni egymással privátba azt megköszönném :)
Üdvözletem!

Re: Miskolc

(ZYLO, 2012.04.23 12:23)

Szia,

Nem véletlenül nincs megadva elérhetőség. De itt van az Index Fórum linkje balra, azon keresztül megtalálhatod.

Viszont továbbra sem értek a benzinmotoros rollerekhez, cross-autókhoz, űrhajókhoz... :)

Ha úgy érzed, hogy azért valamiben segíthetek, keress meg.

mrlax@freemail.hu

(mrlax, 2012.04.19 18:23)

Üdv!

Jó az oldal, meg az alaposság :D
Mz blokkot nem nagyon érdemes tuningolni. Max egy rezó, egyébként a gyári is bír ilyen képességgel...

A baj az hogy hogy szerintem hiányzik az a dinamizmus... Ha kicsi a lánckerék akkor jól gyorsul stb, csak a vége kevés, ráadásul a LE csúcs közelében van, csak épp a nyomaték csúcson meg rég túl van.

Egyébként szerintem egy rotax 123 blokkal jól járnál. Kb (40E,HUF) Szerencséd van akkor van rajta egy polini henger, ami (37LE, egyébként olyan 28) Volt MZ-m, Simson, Aprilia. Rotax blokk megtalálható, aprilia AF-1, RX, tuareg.

babetta

(Simson, 2012.02.17 20:45)

babettára kell jogsi? (300KW alatt szerintem nem kell)

Re: babetta

(ZYLO, 2012.03.11 19:04)

Babettára KELL jogsi, M kategóriájú.
300 W (nem kW, mert az egy sportautó) alatt valóban nem kell, de a Babetta erősebb ennél.