Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Amikor hosszú kínlódás után végre sikerült jó féket csinálni a gokartomra, annyira belelkesedtem, hogy elkezdtem a netet túrni gokartépítős oldalak után kutatva. És sajnos, nem ájultam el a találatok láttán. Kezdve ott, hogy sokan mindenféle szerkezetet gokartnak neveznek, ha négy kereke van és egy autónál kisebb - ami a szó eredeti jelentésének talán megfelel -  de manapság gokart alatt a versenyeken használt formát, ill az ehhez nagyjából hasonlító bérgokartot szokás érteni. A többi: homokfutó, játékautó, csotrogány stb., nem gokart. Szerintem.

 

Ha ezeket kiszelektáljuk, még mindig marad egy jelentős százaléka az épített járműveknek, amik akár jók is lehetnének, de nem azok. Ezekért fáj a szívem a legjobban, mert beleépítenek ugyanannyi anyagot, beletesznek ugyanannyi munkát, mint ha jót építenének és mégsem lesz jó a végeredmény. Ők azok, akik maguk „tervezik” a vázat, vagy abból építenek, ami éppen otthon van, vagy azt hiszik, sokkal olcsóbban meg tudnak csinálni valamit.

 

Ekkor született meg az ötlet, hogy összegyűjtöm a tapasztalataimat, segítve ezzel az építőket. Persze, amit írok, az nem jelenti azt, hogy ezt _ÍGY_KELL_CSINÁLNI_ , pusztán azt, hogy szerintem így érdemes.

 

Sajnos, amikor én a gokartomat építettem, még nem volt digitális fényképezőgépem, ezért nem dokumentáltam az építést (igazából eszembe sem jutott…), abból az időből csak egy-két papírkép maradt fenn, azért beszkennelem majd ezeket is. Most viszont szétszedem, lefestem és újra összerakom a gépet, ez kitűnő alkalom lesz arra, hogy külön-külön lefényképezzem az alkatrészeket és írjak róluk. Néhány alkatrészrajz is fennmaradt, ezeket is megmutatom, és magyarázatul is fogok rajzolni néhányat. A rossz hír viszont az, hogy utálok számítógéppel rajzolni – egyszerűen papírra rajzolok majd és azt lefényképezem, olyan lesz, amilyen. Hát, így jártatok.

 

Ha megszületett az elhatározás és van lehetőségünk építeni (idő, műhely, szerszámok), akkor hajrá! A szerszámokról egy mondat: biztos, hogy szükség lesz egy nagy satura, ívhegesztőre, sarokcsiszolóra, fúrógépre, kalapácsra, fémfűrészre, reszelőkre, menetmetszőkre, csavarhúzókra, villáskulcsokra – ha bármelyik nincs, a küszködés hatványozódik. Eszterga is kellene, de az otthon ritka... Azért jó, ha van esztergályos a környéken, akinek vihetjük a munkát.

 

Azért azt megjegyezném, hogy nem mindenkinek javaslom a gokartépítést. Aki életében még nem faragott vasat sarokcsiszolóval, vagy akinek komoly kihívást jelent két furatot adott távolságra elkészíteni (vagy túl gyakran hallani tőle azt, hogy "-Ez ilyen lett..."), az inkább vegyen egy kész gépet, mindenki jobban jár!

 

Építésnél érdemes azt a koncepciót követni, hogy teljesen elkészítjük a gokartot, majd ha készen van, szétszedjük, festjük, krómoztatjuk stb, majd újra, immár véglegesen összeszereljük.


Ja igen, a szerelés: a gokart jobban rezeg, döcög és rángat, mint bármi más jármű. MINDENHOL használjunk biztosított csavarkötést, pl. önzáró anyákat. (Nem, nincs érdekeltségem az önzáró-anya iparban. :-) ) 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

sunimaister@gmail.com

(Süni, 2014.01.26 12:48)

Sziasztok.
Szeretnék én is építeni egy gokartot. Az alapot hogy kormány váz ilyesmit össze tudok szedni meg rakni. Csak annyi lenne a kérdés, hogy lehet átalakítani pedálra. Egy automata 10-12 lovasat szeretnék. Köszi

Re: sunimaister@gmail.com

(ZYLO, 2014.01.26 16:46)

Én ezt a kérdést nem értem.

Re: Re: sunimaister@gmail.com

(Süni, 2014.02.01 10:39)

Tehát szeretnék építeni egy 10-12 lóerős gokartot. Tanácsokat szeretnék kérni motor ügyben hogy milyet honnan mennyiért, és legfőképpen hogy hogy alakítom át.
Köszi :)

Motor

(ZYLO, 2014.02.02 09:16)

Nem tudok neked olyat mondani, hogy ilyen motort vegyél ennyiért. A paraméterek alapján egy 125 köbcentis robogó blokk kell neked. De úgyis az dönt, hogy milyet tudsz venni.

Nézegetsd a motorok jellemzőit, válassz ki 3-4 típust, és ha találsz olyat, vedd meg. A motorrevü oldalon pl. van egy adatbázis:

http://www.motorrevu.hu/motoradatbazis

És ne alakítsd át, jól van az úgy. Annyit kell csak, hogy a hátsó kerék helyett egy kis lánckereket teszel, ami egy rövid lánccal lehajt a tengelyre. Ilyet én még nem csináltam, de tudok másokról, akik így csinálták és működik.

sipkaimre@gmail.com

(Sipka Imre, 2013.12.06 12:51)

Szevasz!Olyan kérdésem volna hogy gyári gokartom van,de a kuplung nagyon gyorsan kinyírodik!Valami tanacsot adhatnál hogy mi lehet a gond!

Re: sipkaimre@gmail.com

(ZYLO, 2013.12.07 19:49)

Hát, nem tudtuk meg, hogy milyen motor van abban a gyári gokartban... De nem is nagyon tudnék tanácsot adni. Ha röpsúlyos kuplung, akkor a kuplungharang belsejét kellene ellenőrizni, esetleg szabályoztatni, de ez csak tipp.

ender1@citromail.hu

(tomi, 2013.03.10 16:22)

azt szeretném kérdezni hogy mennyibül jöne ki egy olyan gokart ami nemm olyan tuningolt mint a tied hanem egy egyszerű motoros gokart

Re: ender1@citromail.hu

(ZYLO, 2013.03.10 19:55)

Az enyém nem tuningolt!
A költségekkel kapcsolatban javaslom a "Költségek" menüpont tanulmányozását.

Gokart

(Saman, 2013.02.04 20:08)

Szia!
Csak gondoltam megosztom veled, hogy hol tartok a gokarttal.
Íme: http://kepfeltoltes.hu/130204/201302032170_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A dobozok még nincsenek rögzítve, meg hiányoznak még az első kerekek, de alakul. Ha esetleg valami észrevételed van, akkor szívesen fogadom.
Üdv.

Re: Gokart

(ZYLO, 2013.02.05 19:53)

Sajnos nem tudom megnyitni ezt linket. Hiába faragom, úgy sem.

Re: Re: Gokart

(ZYLO, 2013.02.15 08:53)

Érdekes, a munkahelyről meg működik. Írtam mailt.

kakecso@freemail.hu

(Márk, 2012.05.31 16:31)

hello!
kérdezem hogy off-road háziépítésű gokarthoz jó e a robogókerék?
Választ előre is köszönöm

Re: kakecso@freemail.hu

(ZYLO, 2012.05.31 16:56)

Az off-road gokart az én szememben nem gokart, hanem homokfutó, krosszautó, ilyesmi.

Ilyet nem építettem, de szerintem igyekezz minél nagyobb és szélesebb kereket választani hozzá, ami nehezebben akad el terepen. Az sem mellékes, hogy hogyan tudod átvinni a hajtást a kerékre. Az előzőek alapján én a 10 collos robogókereket biztosan nem választanám, a 16 collost esetleg.

arpadquad@gmail.com

(Árpi, 2011.07.17 00:09)

Üdv. Engem is valami elérhetőség érdekelne:D ha lehet minnél gyorsabban. Köszönöm)

Re: arpadquad@gmail.com

(ZYLO, 2011.07.18 07:41)

Ne haragudj, de a telefonszámomat nem adom meg. Az email-em pedig elérhető erről a lapról, csak keresni kell. Vagy itt van ez a felület, itt is válaszolok mindig.

Válasz

(ZYLO, 2011.02.08 08:38)

Írtam a mail-címedre.

kérdés

(Klement Tibor, 2011.02.08 08:11)

Az oldal készítőjének valamilyen elérése megtudható?